Vrije fitness

Uithoudingsvermogen opbouwen, afvallen, spieren versterken of uw algehele fitheid verbeteren. Slechts enkele voorbeelden van wat met (cardio)fitness bereikt kan worden.

Maar wat je doel ook is, fitness begint met plezier. Immers, als je plezier hebt in fitness blijf je regelmatig sporten en zul je eerder resultaat boeken. Hiervoor ben je bij Bewegingscentrum Drachten aan het juiste adres.

We beschikken over een ruime fitnesszaal, ingericht met de moderne fitness- en cardio-apparatuur van Technogym. De ongedwongen sfeer zal ervoor zorgen dat je je hier prima thuis zult voelen!

Persoonlijke begeleiding 

Om verantwoord en doelgericht te sporten is goede begeleiding essentieel. Er zijn daarom altijd voldoende gediplomeerde instructeurs in de zaal aanwezig. Wat kun je zoal van onze instructeurs verwachten?

Stap 1: De introductie
De introductie is een korte eerste training onder 1 op 1 begeleiding van een instructeur. Middels een kort gesprekje wordt de beginsituatie vastgesteld (niveau, doel, bijzonderheden), waarna je door de instructeur wegwijs wordt gemaakt in de fitnesszaal. Het accent ligt op lekker bewegen en “kennismaken met….”

Stap 2: Opstellen trainingsprogramma + 1e training
Op basis van je trainingsdoelstelling en je persoonlijke situatie stelt de instructeur in overleg met jou een trainingsprogramma op maat samen.

Je trainingsprogramma staat digitaal op een “TGS”-sleutel. Deze sleutel gebruik je tijdens je training; je steekt de sleutel in een apparaat en je persoonlijke instellingen worden ingeladen.

De instructeur zal je alles rustig uitleggen en je de gehele training weer begeleiden.

Stap 3: En nu verder
Na stap 2 houdt de begeleiding uiteraard niet op. Onze instructeurs zijn altijd proactief in de zaal aanwezig!

Om resultaat te blijven boeken, kun we het volgende voor je betekenen:

  • Corrigeren op houding en juiste uitvoering van oefeningen
  • Persoonlijke motivatiegesprekken voor variatiemogelijkheden
  • Vernieuwen trainingsprogramma
  • Periodieke conditietesten
  • Vetpercentagemeting
  • Hartslagtrainingen
  • Buikspierkwartiertjes
  • Powercircuits
  • Swiss ball oefeningen

Wat heb ik nodig tijdens de fitnesstraining?

  • Makkelijk zittende sportkleding, waarbij het dragen van een T-shirt met korte mouwen verplicht is. Het dragen van hemdjes is in de fitnesszaal niet toegestaan.
  • Schone binnen schoenen
  • Drinken; bidon of flesje gevuld met water of iets anders
  • Handdoek

Openingstijden Fitness